Uključivanje djece i mladih u riziku od socijalne isključenosti u sport

Fond: Europski socijalni fond plus
Program: Program „Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027.“
Tip natječaja: otvoreni (trajni) postupak
Cilj: Ovaj PDP provodi se u okviru Prioriteta P3. Socijalno uključivanje, Specifičnog cilja (u daljnjem tekstu: SC PULJP-a) SC ESO4.8. 3.h) Poticanje aktivnog uključivanja radi promicanja jednakih mogućnosti, nediskriminacije i aktivnog sudjelovanja te poboljšanje zapošljivosti, posebno za skupine u nepovoljnom položaju.
Ovaj poziv usmjeren je poboljšanju pristupa pripadnika ranjivih skupina: djece i mladih u riziku od socijalne isključenosti (nezaposlenih roditelja, roditelja korisnika dječjeg doplatka, bez odgovarajuće roditeljske skrbi, samohranih roditelja, iz jednoroditeljskih obitelji, iz obitelji s troje ili više djece), djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom te djece i mlađih punoljetnih osoba s problemima u ponašanju, sportskim i sportsko-rekreativnim aktivnostima. Provedbom programa sportskih i sportsko-rekreativnih aktivnosti cilj je stvaranje preduvjeta za redovito sudjelovanje djece i mladih u sustavu sporta. Sudjelovanje u sportskim aktivnostima omogućuje stjecanje važnih životnih vještina, kao što su timski rad, komunikacija i rješavanje konflikata. Kroz održavanje edukativnih radionica podići će se svijest o važnosti bavljenja sportskim aktivnostima i zdravim životnim navikama. Radionice će obuhvatiti teme kao što su fizička aktivnost, zdrave navike, timski rad i prednosti sportskog sudjelovanja, s naglaskom na prilagodbu sadržaja potrebama djece s teškoćama u razvoju, mladih s invaliditetom te djece i mlađih punoljetnih osoba s problemima u ponašanju. Osnaživanje sudionika znanjem i vještinama koje će im omogućiti aktivno sudjelovanje u sportskim i sportsko-rekreativnim aktivnostima potaknut će ih na donošenje zdravih odluka u vezi s vlastitim slobodnim vremenom te će povećanje svijesti dovesti do veće uključenosti djece i mladih u sport.
Opći cilj PDP-a je povećanje socijalne uključenosti ranjivih skupina provedbom programa sportskih i sportsko-rekreativnih aktivnosti.
Specifični cilj PDP-a (dalje u tekstu SC PDP) je osiguranje dostupnosti sportskih i sportsko-rekreativnih sadržaja za ranjive skupine s ciljem povećanja njihove socijalne uključenosti.
Ciljne skupine:
- djeca i mladi u riziku od socijalne isključenosti (nezaposlenih roditelja, roditelja korisnika dječjeg doplatka, bez odgovarajuće roditeljske skrbi, samohranih roditelja, iz jednoroditeljskih obitelji, iz obitelji s troje ili više djece);
- djeca s teškoćama u razvoju i mladi s invaliditetom;
- djeca i mlađe punoljetne osobe s problemima u ponašanju.
Objava poziva: 3.6.2025.
Datum početka podnošenja projektnih prijedloga: 2.7.2025. od 9:00 sati
Krajnji rok za podnošenje projektnih prijava: 31.12.2026. do 16:00 sati
Trajanje projekta: najmanje 12 mjeseci, a najviše 36 mjeseci
Način prijave
Projektni prijedlozi se podnose putem sustava eKohezija.
Financijska alokacija
Ukupan iznos Poziva: 19.000.000,00 €
Iznos bespovratnih sredstava po projektu: od 50.000,00 € do 150.000,00 €
Prihvatljivi prijavitelji
Prijavitelj mora biti jedan od sljedećih pravnih subjekata:
- Udruge upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu
- Osnovne i srednje škole koje imaju osnovano školsko sportsko društvo
Prijavitelj mora ispunjavati sljedeće uvjete:
- Udruge upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu:
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar udruga i Evidenciju pravnih osoba u sportu
- Osnovne i srednje škole koje imaju osnovano školsko sportsko društvo:
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika ili Registar neprofitnih organizacija
- biti osnovna i/ili srednja škola prema popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
- imati osnovano školsko sportsko društvo
Prihvatljivi partneri
Partner mora biti jedan od sljedećih pravnih subjekata:
- Ustanove upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu ili Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
- Osnovne i srednje škole koje imaju osnovano školsko sportsko društvo
- Ustanove iz sustava visokog obrazovanja
- Dječji vrtići
- Udruge upisane u Evidenciju pravnih osoba u sustavu sporta ili Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koje u registru udruga imaju navedenu minimalno jednu razrađenu djelatnost (br. 11.1.2., 11.1.3., 11.1.4., 11.2.4., 11.2.13., 11.2.16., 11.3.3.).
Partner mora ispunjavati sljedeće uvjete
- Ustanove upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu ili Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
- do dana predaje projektnog prijedloga biti registrirane u Republici Hrvatskoj
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika25 ili Registar neprofitnih organizacija
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu ili Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
- Osnovne i srednje škole koje imaju osnovano školsko sportsko društvo
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika ili Registar neprofitnih organizacija
- biti osnovna i/ili srednja škola prema popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
- imati osnovano školsko sportsko društvo
- Ustanove iz sustava visokog obrazovanja
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika ili Registar neprofitnih organizacija
- biti ustanova iz sustava visokog obrazovanja prema popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
- Dječji vrtići
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika ili Registar neprofitnih organizacija38
- biti dječji vrtić prema popisu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih
- Udruge upisane u Evidenciju pravnih osoba u sustavu sporta ili Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koje u registru udruga imaju navedenu minimalno jednu razrađenu djelatnost (br. 11.1.2., 11.1.3., 11.1.4., 11.2.4., 11.2.13., 11.2.16., 11.3.3.)
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar udruga te
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Evidenciju pravnih osoba u sportu ili o do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi
- imati navedenu minimalno jednu razrađenu djelatnost koja prema Klasifikaciji djelatnosti udruga spada pod razine br. 11.1.2. Pomoć i podrška osobama s invaliditetom, 11.1.3. Pomoć i podrška djeci, 11.1.4. Pomoć i podrška mladima, 11.2.4. Rana intervencija, 11.2.13. Organiziranje slobodnih aktivnosti, 11.2.16. Osobna asistencija, 11.3.3. Poboljšanje kvalitete života i zdravlja socijalno isključenih.
- do dana predaje projektnog prijedloga biti upisane u Registar udruga te
Prijavitelj i Partner/i zajednički moraju ispunjavati sljedeće zahtjeve:
- Posjedovati stabilne i dostatne izvore financiranja za provedbu aktivnosti projekta: na razini Prijavitelja i Partnera kumulativno je ostvareno najmanje 25 % ukupnih prihoda u odnosu na ukupne planirane prihvatljive troškove projekta, a sukladno zadnjem godišnjem financijskom izvješću. Zadnje godišnje financijsko izvješće se smatra posljednje godišnje financijsko izvješće za koje je rok za predaju nadležnoj instituciji istekao do dana predaje projektnog prijedloga (utvrđuje se zasebno za svakog Prijavitelja/Partnera).
- Posjedovati dostatne operativne i administrativne kapacitete: na razini Prijavitelja i Partnera zaposlena je najmanje 1 osoba ili je na raspolaganju najmanje 1 volonter, a sukladno zadnjem godišnjem financijskom izvješću. Zadnje godišnje financijsko izvješće se smatra posljednje godišnje financijsko izvješće za koje je rok za predaju nadležnoj instituciji istekao do dana predaje projektnog prijedloga (utvrđuje se zasebno za svakog Prijavitelja/Partnera).
Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu.
Uloga Prijavitelja i Partnera u provedbi mora biti jasno naznačena u projektnom prijedlogu.
Maksimalan broj partnera: nema ograničenja
Obvezne aktivnosti
- Provedba postojećih i/ili unaprijeđenih programa sportskih i sportskorekreativnih aktivnosti za ciljne skupine
Napomena: Za provedbu aktivnosti 1 prihvatljiva je i prilagodba programa sportskih i sportsko-rekreativnih aktivnosti te, ukoliko je primjenjivo, uključivanje nužne stručne podrške za osiguranje sudjelovanja djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom u sportskim i sportsko-rekreativnim aktivnostima, pri čemu se za provedbu aktivnosti mogu angažirati vanjski stručnjaci.
- Provedba edukativnih radionica o važnosti sporta i zdravih životnih navika za ciljne skupine
Horizontalne aktivnosti
- Komunikacija i vidljivost:
– organizacija i održavanje završne konferencije o projektu i projektnim rezultatima
– izrada, tisak i diseminacija promotivnih materijala (npr. brošura, letak, plakat, notes, kemijske olovke, USB stickovi ili drugi promotivni materijali).
- Upravljanje projektom i administracija – rad projektnog tima i upravljanje projektom.
Prihvatljive vrste troškova
- IZRAVNI TROŠKOVI
Izravni troškovi su svi oni troškovi koji se mogu direktno povezati s provedbom aktivnosti ili projekta i gdje se izravna povezanost može demonstrirati/dokazati.
Potkategorije izravnih troškova: Izravni troškovi osoblja: Troškovi osoblja su troškovi koje je moguće jasno identificirati i koji proizlaze iz Ugovora o radu ili Rješenja između poslodavca i radnika a odnose se na trošak rada djelatnika/zaposlenika između poslodavca i fizičke osobe.44 Trošak rada osoblja se odnosi na osoblje koje je izravno uključeno u provedbu projekta i projektnih aktivnosti, tj. izravno doprinosi ostvarenju ciljeva projekta.
Ostali izravni troškovi (svi ostali izravni troškovi koji nisu izravni troškovi osoblja):
- troškovi vanjskih usluga neposredno vezanih uz provedbu projektnih aktivnosti
- nabava i/ili najam sportske opreme za sportske i sportsko-rekreativne aktivnosti u kojima sudjeluju pripadnici ciljne skupine
- troškovi prilagodbe, odnosno unapređenja programa sportskih i sportsko-rekreativnih aktivnosti za ciljnu skupinu djece s teškoćama u razvoju
- troškovi sudjelovanja ciljnih skupina i osoblja izravno uključenog u provedbu projektnih aktivnosti:
- troškovi prijevoza na mjesto i s mjesta provedbe projektnih aktivnosti
- troškovi smještaja
- ostali troškovi vezani uz sudjelovanje u projektnim aktivnostima (npr. troškovi hrane i pića)
- troškovi kotizacije za natjecanja ili slično
- troškovi najma prostora povezani s održavanjem sportskih i sportsko-rekreativnih aktivnosti u kojima sudjeluju pripadnici ciljne skupine
- troškovi promidžbe i vidljivosti:
- materijalni troškovi koji su potrebni za organizaciju i održavanje završne konferencije (npr. trošak najma prostora, tehničke opreme, ugostiteljskih usluga i dr.)
- troškovi nabave i izrade promotivnog materijala (npr. priprema, oblikovanje, prijevod, tisak, dostava materijala i dr.)
- NEIZRAVNI TROŠKOVI
Neizravni troškovi su svi prihvatljivi troškovi nastali provedbom projekta, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini. Takvi troškovi mogu uključivati administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti. Tipični neizravni troškovi su troškovi upravljanja, troškovi postupka zapošljavanja, računovodstveni troškovi, trošak struje, vode, telefona i sl.
Nazovite nas za više informacija!
