„Inovacije novoosnovanih MSP-ova“ (Referentni broj: PK.1.1.08)
Ministarstvo gospodarstva je 24. prosinca 2024. godine objavilo poziv na dostavu projektnih prijedloga „Inovacije novoosnovanih MSP-ova“ (Referentni broj: PK.1.1.08.) u okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021.-2027.
Datum početka zaprimanja projektnih prijava: 5. ožujka 2025. godine u 11:00 sati, a projektni prijedlozi će se zaprimati do 9. travnja 2025. u 11:00 sati.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 14.622.642 EUR.
Cilj Poziva je potaknuti:
• rast novoosnovanih poduzeća koja razvijaju inovativne proizvode u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3, bazirane na znanju ili visokim tehnologijama,
• budući razvoj i komercijalizaciju proizvoda i povećanje spremnosti poduzeća za investicije.
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektnom prijedlogu je 30.000,00 EUR,
a najviši 140.000,00 EUR po pojedinom projektnom prijedlogu.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
aktivnosti namijenjene inovacijama koje rezultiraju novim proizvodima koji su novost na tržištu:
Razvoj inovativnog proizvoda
Prihvatljive aktivnosti mogu obuhvaćati sljedeće:
- Daljnji razvoj tehnološke spremnosti proizvoda, uključujući testiranje, demonstraciju i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod te optimizaciju,
- Prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
- Reviziju studije izvedivosti,
- Dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda zahtjevima tržišta,
- Zaštitu i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom, uključujući prijave za priznanje prava i provođenje postupka za priznanje prava intelektualnog vlasništva i izradu strateškog plana zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom.
- Pripremu proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija.
Priprema lansiranja proizvoda
Prihvatljive aktivnosti mogu obuhvaćati sljedeće:
- Izradu marketinškog plana i reviziju poslovnog i marketinškog plana,
- Istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju,
- Verifikaciju analize tržišta i/ili tržišne potrebe,
- Prilagodbu korisničkim potrebama (može uključivati i certifikaciju, standardizaciju ili skaliranje sustava povezanima sa svrhom projekta)
- Operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda na tržište (može uključivati izradu internetskih stranica i oglašavanje),
- Pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja (može uključivati i sudjelovanje na relevantnim sajmovima i B2B sastancima povezanima sa svrhom projekta).
Maksimalni intenzitet potpore do 85 % prihvatljivih troškova
Prihvatljivi prijavitelj
Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.
Projektni prijedlozi se podnose elektronički, putem portala informacijskog sustava eKohezija.