Potpora poduzećima za certifikaciju proizvoda i uvođenje sustava upravljanja
– otvoreni postupak u modalitetu trajnog poziva ; Program Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027.
- Predmet Poziva
Pružanje potpore MSP-ovima kako bi povećali međunarodnu konkurentnost ocjenjivanjem sukladnosti i certifikacijom proizvoda, usluga ili procesa u skladu sa zahtjevima međunarodno priznatih norma ili certifikacijskih shema.
- Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstava
Ukupan iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 20.000.000,00 EUR.
Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:
- najniži iznos: 3.000,00 EUR
- najviši iznos: 200.000,00 EUR.
Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti u okviru ovog Poziva smatraju se potporom male vrijednosti u skladu s de minimis Uredbom.
Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno (po završetku postupka dodjele za jedan projekt, Prijavitelj može predati drugi projektni prijedlog).
Najviši intenzitet potpore određen je prema veličini poduzeća sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe GBER:
Veličina poduzetnika | Intenzitet potpore |
Mikro i malo poduzeće | Do 75 % prihvatljivih troškova |
Srednje poduzeće | Do 55 % prihvatljivih troškova |
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka i iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR te sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga.
Kombinacija financijskih instrumenata iz ESI fondova i bespovratnih sredstava iz ESI fondova za isti projekt nije dopuštena.
- Razdoblje provedbe projekta
Početkom razdoblja provedbe projekta smatra se datum potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Provedba projekta ne smije započeti prije datuma predaje projektnog prijedloga i mora završiti najkasnije u roku od 18 mjeseci od potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Razdoblje prihvatljivosti izdataka započinje danom početka razdoblja provedbe projekta, a završava 30 (trideset) dana nakon završetka razdoblja provedbe projekta.
Financiranje aktivnosti koje su započele ili su već izvršene prije potpisivanja Ugovora nije moguće.
- Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi su sljedeći prijavitelji:
- pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik
Partnerstvo nije dozvoljeno.
Prijavitelj nije prihvatljiv:
- ako je udruga ili dobrotvorna organizacija
- ako nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi predaji projektnog prijedloga
- ako nema niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga
- ako nema registriran poslovni nastan u RH
- ako nije registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje 12 mjeseci prije predaje projektnog prijedloga
- ako u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti
- ako mu poslovni prihodi u godini prije predaje projektnog prijedloga iznose manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta
Sva ulaganja sufinancirana sredstvima PKK moraju biti usklađena s načelom ”ne čini značajnu štetu” (”do no significant harm”) – načelo DNSH.
- Prihvatljivost aktivnosti projekta
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
- Certificiranje proizvoda (sve radnje u okviru postupaka ocjenjivanja sukladnosti proizvoda s određenom normom ili specifikacijom, ako se ocjenjivanje provodi od strane akreditiranog tijela);
- Certificiranje sustava upravljanja:
- ulaganja u pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma za sustave upravljanja ili iz područja usluga (ISO)
- ulaganja u pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima tržišno priznatih certifikacijskih shema (poput FSC i/ili PEFC certifikacija, BRC norme, KOSHER, HALAL i sl.).
Nisu prihvatljive aktivnosti u sektorima:
- Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
- Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
- Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
- Trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24);
- Trgovine na veliko i malo (NKD oznake: 45, 46 i 47);
- Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti (NKD oznaka 91);
- Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti (NKD oznaka 93);
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
- Ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
- Primarne poljoprivredne proizvodnje;
- Ribarstva i akvakulture;
- Prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima:
- ako je iznos potpora fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju predmetni poduzetnici ili
- ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače.
Objava poziva: Prosinac 2024. godine
Za sva pitanja ili potrebu za suradnjom prilikom pripreme Vašeg projekta budite slobodni javiti nam se na bdc@bdc.hr ili prodaja@bdc.hr
broj telefona 01/203 5001.
Svojim iskustvom jamčimo najvišu kvalitetu usluge!