Širenje mreže socijalnih usluga u zajednici

Objava poziva: 24.6.2025.

Program: Program „Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027.“

Tip natječaja: otvoreni (privremeni) poziv

Cilj: Ovaj PDP provodi se u okviru Prioriteta P3. Socijalno uključivanje, Specifičnog cilja (SC PULJPa) ESO4.11. 3.k) Poboljšanje jednakog i pravodobnog pristupa kvalitetnim, održivim i cjenovno pristupačnim uslugama, među ostalim uslugama kojima se promiče pristup stanovanju i skrbi usmjerene na osobu, uključujući zdravstvenu skrb; modernizacija sustava socijalne zaštite, uključujući promicanje pristupa socijalnoj zaštiti, s posebnim naglaskom na djecu i skupine u nepovoljnom položaju; poboljšanje dostupnosti, među ostalim za osobe s  invaliditetom, djelotvornosti i otpornosti sustava zdravstvene skrbi i usluga dugotrajne skrbi.

Prioritet je povećati dostupnost i kvalitetu socijalnih usluga te smanjiti regionalne nejednakosti u pristupu uslugama u zajednici. Na taj se način utječe i na procese deinstitucionalizacije te doprinosi prevenciji institucionalizacije te se stvaraju povoljni uvjeti za daljnju transformaciju pružatelja socijalnih usluga.

Opći cilj PDP-a je unaprjeđenje socijalne uključenosti kroz širenje mreže socijalnih usluga u zajednici.

Specifični cilj PDP-a (dalje u tekstu SC PDP) je sljedeći: • Osiguravanje pružanja socijalnih usluga u zajednici radi povećanja uključenosti u društvo skupina u riziku od socijalne isključenosti

Ciljne skupine:  

Datum početka podnošenja projektnih prijedloga: 14.7.2025. u 9:00 sati

Krajnji rok za podnošenje projektnih prijava: 12.9.2025. do 15:00 sati

Trajanje projekta: najmanje 28 mjeseci, a najviše 36 mjeseci

Način prijave 

Projektni prijedlozi se podnose putem sustava eKohezija. 

Financijska alokacija 

Ukupan iznos Poziva: 40.000.000,00 EUR

Iznos bespovratnih sredstava po projektu: od 100.000,00 EUR do 300.000,00 EUR

Intenzitet potpore (udio bespovratnih sredstava) po pojedinom projektnom prijedlogu može iznositi 100% prihvatljivih troškova. U okviru ovog Poziva ne očekuje se sufinanciranje od strane Prijavitelja.

Prihvatljivi prijavitelji

  1. Ustanova upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnosti socijalne skrbi

NAPOMENA: Nisu prihvatljivi prijavitelji domovi socijalne skrbi navedeni u Operativnom planu deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u RH od 2022. do 2027. godine te Hrvatski Zavod za socijalni rad, Obiteljski centar i Centar za pomoć u kući

Prihvatljivi partneri  

  1. Ustanova upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnosti socijalne skrbi
  2.  Ustanova registrirana za obavljanje djelatnosti u području socijalne skrbi/zdravstva/obrazovanja
  3. Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
  4. Udruga upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi31 ili koja u Registru udruga ima navedenu djelatnost br. 11.1. (Socijalna pomoć i podrška) i/ili 11.2. (Socijalne usluge) ili ima zabilježenu jednu ili više razrada djelatnosti koje spadaju pod navedene dvije djelatnosti
  5. Pravna osoba vjerske zajednice upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koja ima predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  6. Pravna osoba Katoličke crkve upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koja ima predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom
  7. Zaklada upisana u Registar pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi ili koja ima svrhu ili predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje socijalne djelatnosti u području socijalne skrbi i/ili radi s pripadnicima ciljne/ih skupine/a predviđenih ovim pozivom

NAPOMENA: Na ovom pozivu kao partneri nisu prihvatljivi domovi socijalne skrbi navedeni u Operativnom planu deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u RH od 2022. do 2027. godine

Prijavitelj i Partner/i moraju ispunjavati sljedeće uvjete:

  1. Posjedovati stabilne i dostatne izvore financiranja za provedbu aktivnosti projekta: na razini Prijavitelja i Partnera kumulativno je ostvareno najmanje 25% ukupnih prihoda u 2024. godini sukladno godišnjem financijskom izvješću u odnosu na ukupne planirane prihvatljive troškove projekta.
  2. Posjedovati dostatne operativne i administrativne kapacitete:  na razini Prijavitelja i Partnera u financijskoj godini 2024., sukladno godišnjem financijskom izvješću,  zaposlene su najmanje 2 osobe, ili je na raspolaganju najmanje 3 volontera.
  3. Prijavitelj i/ili Partner ima prethodno iskustvo u provedbi 1 ili više projekata čija financijska vrijednost odgovara najmanje zatraženom iznosu bespovratnih sredstava u okviru ovog projektnog prijedloga. PT2 će isto provjeriti u Prijavnom obrascu (Kartica prijavitelj, Prethodno iskustvo prijavitelja, Projektno iskustvo prijavitelja, Kartica Partner, Projektno iskustvo partnera).  

Napomena:  Ukoliko se projekt ne provodi u partnerstvu, navedeni zahtjevi provjeravaju se na razini Prijavitelja.

Formiranje Partnerstva i prihvatljivi Partneri  

Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu. 

Uloga Prijavitelja i Partnera u provedbi mora biti jasno naznačena u projektnom prijedlogu. 

Maksimalan broj partnera: nema ograničenja

Obvezne aktivnosti 

 Pružanje jedne ili više socijalnih usluga u zajednici za pripadnike ciljnih skupina:

  • pružanje psihosocijalne pomoći
  • pružanje savjetodavne podrške
  • pružanje usluge dnevnog boravka
  • pružanje usluge stanovanja/stanovanja uz podršku
  • osiguravanje podrške pri ostvarivanju prava
  • osiguravanje prijevoza za obavljanje svakodnevnih aktivnosti
  • organiziranje grupa za samozastupanje
  • organiziranje grupa za samopomoć/grupe podrške
  • organiziranje aktivnog provođenja vremena/dnevnih aktivnosti (medicinskorekreativni sadržaji, okupacijsko-radni sadržaji, edukacijsko-informativni sadržaji, hortikulturni sadržaji i sl.)

Usluge se mogu pružati individualno, grupno, putem mobilnih timova te se mogu pružati u prostorijama Prijavitelja/Partnera, u domu pripadnika ciljne skupine ili na nekom trećem mjestu. Usluge se ujedno mogu pružati jednokratno i/ili tijekom više dana.

Horizontalne aktivnosti 

Prihvatljive vrste troškova 

IZRAVNI TROŠKOVI su oni troškovi koji se mogu direktno povezati sa provedbom aktivnosti ili projekta i gdje se izravna povezanost može dokazati.

  • IZRAVNI TROŠKOVI OSOBLJA
    • izravni troškovi osoblja – troškovi koje je moguće jasno identificirati i koji proizlaze iz Ugovora o radu ili Rješenja između poslodavca i radnika, a odnose se na trošak rada djelatnika/zaposlenika između poslodavca i fizičke osobe. Trošak rada osoblja se odnosi na osoblje koje je izravno uključeno u provedbu projekta i projektnih aktivnosti, tj. izravno doprinosi ostvarenju ciljeva projekta. 
  • OSTALI IZRAVNI TROŠKOVI (izravni troškovi koji nisu izravni troškovi osoblja)
    • troškovi prijevoza potrebni za provedbu projektnih aktivnosti
    • troškovi sudjelovanja pripadnika ciljne skupine u projektnim aktivnostima
    • troškovi vanjskih usluga neposredno vezanih uz provedbu projektnih aktivnosti
    • troškovi najma prostora i/ili adaptacije (prilagodbe) prostora u kojima se pružaju socijalne usluge
    • troškovi kupnje opreme potrebne za pružanje socijalnih usluga
    • troškovi cateringa/obroka/pića
    • troškovi izrade materijala potrebnih za pružanje socijalnih usluga
    • troškovi najma prostora za početnu i/ili završnu konferenciju projekta
    • troškovi izrade, tiska i/ili diseminacije promotivnih materijala u cilju promocije projekta 

NEIZRAVNI TROŠKOVI su svi prihvatljivi troškovi povezani s provedbom projekta, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini. Takvi troškovi mogu uključivati administrativne troškove za  koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti. Tipični neizravni troškovi su:

Nazovite nas za više informacija!